Niepubliczne Przedszkole "LOGUŚ" zostało stworzone przez firmę Karlik Logopedia Karolina Karlik w realizacji zadań związanych z organizowaniem wychowania przedszkolnego, a także potencjał umożliwiający wysoką jakość wykonania podejmowanego zadania, wynika z długoletniego funkcjonowania firmy, a także jej pracowników w obszarze edukacji i terapii dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem osób z zaburzeniami rozwoju.
Wkład ten w ostatnich latach w głównej mierze opierał się na zapewnieniu przez pracowników firmy specjalistycznych terapii (logopedycznej, neurologopedycznej, surdologopedycznej, psychologicznej, fizjoterapeutycznej, integracji sensorycznej, dogoterapii) w wielu żłobkach, przedszkolach, a także poradniach na terenie województwa śląskiego. Wykwalifikowana kadra, a także długoletnia praca z dziećmi zdrowymi oraz zaburzonymi pozwoliła nam zrozumieć ich potrzeby i stworzyć własne miejsce, które zapewni ich realizację.
W tym celu oprócz dostosowanych do możliwości dzieci programów edukacyjnych zostaną zastosowane wielorakie nowoczesne metody i techniki terapii, które zostały zgłębione przez naszych pracowników w trakcie wielu szkoleń specjalistycznych, co potwierdzają odpowiednie certyfikaty. Uważamy, że powyższe fakty umożliwiają nam rzetelne wykonanie powierzonych zadań, a także gwarantują najwyższą jakość sprawowanej opieki nad dziećmi.
Godzina | Aktywności |
---|---|
7.00 - 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola.Indywidualny kontakt z rodzicami.Zabawy dowolne służące integracji, współpracy i realizacji pomysłów dzieci.Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry stolikowe, dydaktyczne.Zabawy tematyczne oraz konstrukcyjno-manipulacyjne. |
8.00 - 8.30 | Schodzenie się dzieci do przedszkola.Zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe.Prace porządkowe sali.Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczne i samoobsługowe. |
8.30 - 9.00 | I śniadanie - doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności higieniczne – mycie zębów. |
9.00 - 10.30 | Realizacja zadań edukacyjnych wg planów w oparciu o Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego.Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne wynikające z realizacji tematu dnia wg planu miesięcznego, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju – zajęcia ruchowe, manualne, plastyczne, grafomotoryczne, muzyczne, teatralne. |
10.30 - 11.00 | Czynności higieniczne.II śniadanie – kształtowanie nawyków prozdrowotnych i kulturalnego zachowania się podczas posiłku. |
11.00 - 11.50 | Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo-dydaktycznychRealizacja różnych form aktywności ruchowej, w tym spacery i zabawy na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych zajęcia sportowe, taneczne, ruchowe, rytmiczne w salach. |
11.50 - 12.30 | Przygotowanie do obiadu – czynności organizacyjno - porządkowe.Czynności samoobsługowe i higieniczne.Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.Doskonalenie samodzielnego spożywania posiłku, prawidłowego posługiwania się sztućcami i kulturalnego zachowania się podczas jedzenia. |
12.30 - 14.30 | Dzieci młodszeOdpoczynek, leżakowanie lub relaksacja i wyciszenie przy muzyce lub z elementami bajkoterapii. |
14.30 - 15.00 | Czynności porządkowe i samoobsługowe.Przygotowanie do podwieczorku.Podwieczorek – kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
15.00 - 17.00 | Zabawy dowolne, czytanie literatury dziecięcej, fragmentów książek. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości.Zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Zajęcia wynikające z pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci. |